Nu har jag ungefär 7-8 veckor kvar till att jag ska ge mig ut på min första triathlon. Jag har avslutat min simkurs, skaffat en cykel och böjat fokusera lite mer på fart istället för uthållighet.

Simningen kommer jag att försöka underhålla med 1-2 pass i veckan, ganska mycket fart men även teknik. Det är mest för att jag ska behålla känslan att dra i vatten. Löpningen kommer jag inte ändra så mycket på. Det blir ett pass med intervaller av olika typer, ett lugnt pass och ett långt pass. Eller ett tröskelpass. Lite beroende på hur jag känner mig. Cykel kommer bli svårast att klämma in men ska försöka köra dubbelpass på helger. Relativt hårda cykelpass följt av  löpning kring milen direkt efter. En gång i veckan kör jag styrka i källaren.

Det ska i vilket fall bli kul att tävla triathlon och om det är tråkigt så byter jag racern mot mtb.

I dag var jag tvungen att kolla lite vad vinterns träning gett:Strava

Pulsen snittade på 150. Det var en nästintill platt asfaltsbana, bör jag tillägga. Inkl. två pauser på ca. 15 sek. Det kändes i vilket fall bra, bra hållning, spänst och inte överdrivet slut. Mentalt jobbigare att springa asfalt eftersom jag alltid springer på trejlen.

 

Bra återhämtningsöl på det skulle kunna vara denna:

bild

