Jag hade en rutin på fredagar. Fredagsrutinen, jobb, kaffe, gym. Skönt att komma hem tränad och peppad till helgen på fredagar, träna bort veckans jobbutmaningar. En vanesak.

Nu tittar jag ut genom fönstret och funderar på om jag behöver någon ny vanesak för att orka att ta mig ut i mörkret. Snart kommer en pannlampa från Kina, då kan jag springa i skogen istället för på asfalten. Asfalten är mördande. I vilket fall tror jag onsdagsrutinen kommer att bli någon typ av löpning som i mars innebär en övergång till en 2-2,5 mils löprunda regelbundet. Om det blir snö blir det längdskidor.

Egentligen är det det variationen som är vanesaken. Toklista på onsdagspass framöver när barnen lagt sig (har du tips, kommentera!):

  1. Cykla till Vilsta och springa brantbacke
  2. Cykla till Vilsta och springa lite flackare backe
  3. Springa backe i garaget vid lasarettet
  4. Springa i skogen med pannlampa i Torshälla
  5. Gamla Torshälla runt, upp och ner i alla backar, 10 gånger
  6. Springa till Eskilstuna gymma 30 minuter springa hem
  7. Dricka te& snusa ingefära
  8. Titta på Homeland
  9. Läsa ut böckerna
  10. Springa långpass, dubbla milspår
  11. Springa till Årby på Golden trail
  12. Gymma i källaren
  13. Gå ut till uthuset och snickra, putsa på cykeln
  14. Åka till sjukhuset och gå till förlossningen med frun
  15. Dra runt bildäcket i skogen med sele
  16. Eller nåt
  17. Stavgång i backar
  18. och inte springa till Mälarbaden igen

I veckan har jag börjat träna inför vårens mål. Jag har ingen plan ännu men jobbar på det.

Däremot blev jag tipsad av en kollega om Jonas Coltings sågning av Crossfit. Underhållande och inspirerande person.

Det är värt att dela med sig av hans blogg, du hittar inläggen under november 2012

Här är Jonas Colting på kurs med några människor i skogen, stenåldersträning:

Annonser